Ervaring van Walter, klant en later opdrachtgever
Via collega’s kreeg ik meerdere keren terug dat mijn communicatiestijl nogal kort door de bocht was. Ook bemerkte ik bij mezelf regelmatig irritatie over de vele vragen die sommige medewerkers soms stellen en hoe snel men zich gekwetst of ondergewaardeerd voelt. Ik ben een doener en ik geef mensen veel vertrouwen. Sommigen lijken dit juist niet fijn te vinden. Door een op handen zijnde reorganisatie kwam ik terecht bij SiSento. Via Insights en TMA kreeg ik veel inzichten over mijn manier van communiceren. Ik had diverse aha momenten over hoe ik mijn mensen “krijt raak” wanneer ik in de actiemodus zit. Sommigen hebben behoefte aan meer uitleg.
Wat ik vooral geleerd heb om vaker stil te staan bij de behoeften van mijn medewerkers en meer tijd vrij te maken voor het geven van uitleg. Sindsdien wordt Laila binnen de gemeente ingezet op diverse trajecten, op verschillende niveau’s. wij hebben haar leren kennen als iemand die oog heeft voor de mens achter de persoon.
Haar inzet heeft vele medewerkers inzicht gegeven in henzelf en handvatten gegeven om beter te functioneren en problemen in de toekomst te voorkomen. Een aanrader!